OECD Sosyal ve Duygusal Beceriler Araştırması Türkiye Ön Raporu Yayımlandı
Ekonomik Kalkınma ve İş Birliği Örgütü (OECD), sosyal ve duygusal becerilerin artan önemine istinaden 2019 yılında ilk kez tümüyle bu becerilere odaklanan geniş ölçekli bir izleme araştırması başlatmış, Türkiye, araştırmanın ilk döngüsüne katılan dokuz ülkeden biri olmuştur. 10 ve 15 yaş düzeylerindeki öğrencilerin sosyal ve duygusal becerilerinin ölçülmesi ve bu becerilerin farklı yaş grupları arasındaki değişiminin belirlenmesinin hedeflendiği araştırmada, bu becerilere dair ilk kez karşılaştırmalı sonuçlar elde edilmiştir. Ölçülen becerilerin demografik ve sosyoekonomik özellikler açısından değişimleri incelenmiş, okul ortamındaki öğelerin bu becerilerle ilişkisi değerlendirilmiştir.
Koordinasyonu Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğünce gerçekleştirilen uygulama, 10 ve 15 yaş grubunun her birinden sırasıyla 2.796 ve 3.184 öğrenci ile 28 Ekim 2019- 8 Kasım 2019 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. İstanbul genelinde 95'i 10 yaş grubu 80'i ise 15 yaş grubu öğrencilerin devam ettiği okullar olmak üzere toplam 175 okulda uygulama yapılmıştır. Araştırmaya öğrencilerin yanı sıra iki farklı yaş düzeyi için toplam 4.250 veli, 6.049 öğretmen ve 165 okul müdürü katılmıştır. Uygulama çevrimiçi gerçekleştirilmiş, tüm katılımcılar için gönüllülük esası gözetilmiştir.
Araştırma sonuçları bir arada düşünüldüğünde öğrencilerin sosyal ve duygusal becerilerinin değerlendirilmesi için bir çerçeve oluşturulması, öğretmenlerin bu becerilere yönelik farkındalığının artırılması, eğitim sürecinde öğrencilerin merakını teşvik edecek ve yaratıcılık becerilerini kullanabilecekleri görevlerin daha çok kullanılması, sanatsal ve sportif etkinliklere katılımın teşvik edilmesi ve okul rehberlik hizmetlerinin bu becerileri yakından izleyecek şekilde kullanılmasının katkı sağlayacağı öngörülmektedir.