Öğretmenlik Mesleki Gelişim Atölyeleri
ÖĞRETMENLİKTEN ORKESTRA ŞEFLİĞİNE
''Öğrenemeyen öğrenci yoktur,yanlış seçilmiş metod vardır.''
Sağlıklı öğrenmelerin gelişebilmesi sınıf içi değişkenlerin amaca uygun olarak dizayn edilebilmesiyle mümkündür. Bu atölyede öğretmenlerimiz uygulamalı olarak sınıf yönetimini etkileyen unsurları öğrenme konusuna uygun şekilde dizayn edebilme yetisi kazanacaklardır.
EĞİTİMİN SOMUT DİLİ
''Yaşarken öğrenen geçmişte kalır,öğrenirken yaşayan geleceğe uzanır.''
Öğrenmenin kalıcılığı sürece katılan duyu organlarıyla doğru orantılıdır. Her bireyin öğrenme stilinin farklı olduğu göz önüne alındığında öğrenmenin oluşabilmesi doğru duyu organına hitaba bağlıdır. Bu nedenle doğru duyu organına hitap edebilmek ancak doğru materyal kullanımıyla mümkündür. Ayrıca eğitimdeki kazanımları en iyi ifade edecek materyali oluşturabilmekte önemlidir. Bu bağlamda atölyemiz doğru, özgün, tüm duyu organlarına hitap edecek, öğrenmeyi somutlaştıracak biçimde materyaller oluşturma konusunda öğretmenlerimize yardımcı olacaktır
kALEMİM TERAZİ
''Bir kumaş on defa ölçülür ancak bir kere kesilir.''
Ölçme değerlendirmenin sadece sınıf geçme kriteri olarak algılanmasının dışında öğrenme eksikliklerinin ve sebeplerinin belirlenmesi ve Kazanım ve Ünite dengesini sağlamanın (kapsam geçerliliği) doğru ölçme için temel kriter olduğu bilincinin oluşturulması amacıyla oluşturulmuş atölyedir. Bu atölyede öğretmenlerimiz aynı zamanda Ölçme değerlendirmenin sadece öğrenciyi değerlendirme de değil aynı zamanda yöntem teknik seçiminde de nasıl yardımcı olabileceğini göreceklerdir. Bu atölye eğitimi sonunda öğretmenlerimiz branşlarında daha hassas ölçme değerlendirme yapabilmek için doğru ölçme aracı seçebilme, özgün ölçme araçları geliştirebilme, sınav sonuçlarını analiz ederek eğitimi buna göre planlayabilme yetilerini uygulamalı olarak yeniden kazanacaklardır. Ölçme değerlendirmenin farklı boyutları olan öğrenciyi tanıma ve motivasyon aracı olarak kullanma konularında daha donanımlı olabilmek için etkinlikler ayrıca planlanmıştır.
.
BİR YÖNTEM BİR GELECEK
''Her öğrenci doğru unsurlar oluşturulduğunda mutlak bir öğrenme adayıdır.''
Teorik olarak her öğretmenin bildiği ancak uygulamada göz ardı edilen yöntem ve tekniklerin uygulamaya dönük olarak öğretmenlere yeniden kazandırılması, etkili bir sınıf yönetiminin doğru yöntem teknik seçiminden geçtiği bilincinin oluşturulması amaçlarıyla oluşturulmuş atölyedir. Her konunun herhangi bir yöntem yada teknik ile kazandırılamayacağı aşikardır. Öğretmenlerimiz bu atölyede hangi branşta hangi kazanımın en iyi hangi yöntem-teknikle kazandırılabileceğini uygulamalı olarak göreceklerdir. Ayrıca bu atölye seçilen bir yöntem yada tekniğin sınıfın atmosferini nasıl değiştirdiğini aynı zamanda sınıf yönetimi konusunda da öğretmenlerimizin en büyük yardımcısı olduğunu atölye uygulamalarıyla fark etmelerini sağlayacaktır.